3D Прозорец

Previous  Next

За да отворите 3D прозорец, използвайте десен клик върху раздела на документа с чертежа и изберете „Отвори документа в прозореца за 3D":

clip0207

Друга възможност е чрез менюто Поглед → 3D прозорец.

Обща информацияl

Избере иконата clip0106в 3D контролния панел, за да визуализирате осите XYZ..

Червена → X-ос

Зелена → Y-ос

Синя → Z-ос

clip0208

В 3D прозореца има инструменти за чертане на точки и линии, които работят на същия принцип, както в 2D пространството.
Когато чертаете линии и задържите клавиша CTRL, линиите ще станат успоредни на една от осите. Линията ще бъде червена, зелена или синя, за да показва на коя от осите е успоредна вашата линия.
Можете да се върнете към 2D прозореца. Обектите, които са новодобавени, незабавно ще бъдат показани в 3D прозореца.

Камерата

Ръчно

Когато стартирате 3D прозореца първо ще се визуализира изгледа от долу. Чрез манипулация с инструмента „орбита“ clip0108,с левия и десния бутон на мишката и стрелките от клавиатурата можете да редактирате изгледа на камерата.

Ако инструмента за избор на обект clip0109 е активен, можете да увеличавате и придвижвате по подобен начин като при 2D прозорец.
Ако инструмента “орбита“ clip0110 е активен:
Когато кликнете и изтеглите наляво ще завъртите чертежа.
Когато кликнете и изтеглите надясно ще промените ъгъла на камерата, тоест самия обект ще запази позицията си, а сякаш вие ще се завъртите около него в различно направление.
Използвайте стрелките от клавиатурата, за да се премествате из чертежа.

Потребителски камери

clip0209

За да създадете свой изглед на камерата в чертежа, натиснете clip0112.

Можете да активирате своята камера чрез падащия списък clip0210.

Проекции

Чрез менюто Поглед можете да промените вида на проекцията, която използвате. Можете да избирате между:

Ортогонална проекция;
Перспективна проекция;

По подразбиране в 3D прозореца е зададена перспективна проекция.

Ортогонална проекция

Когато се погледне следващата картина с човешко око, обектите на по-голямо разстояние изглеждат по-малки, от колкото обектите, които са по-близо. Ортогоналната проекция игнорира този ефект, за да позволи създаването на мащабни чертежи за строителство и инженерство.

clip0114

clip0115

clip0116

2D прозорецът в Pythagoras също е в ортогонална проекция. Няма разлика между близките и далечните обекти.

Перспективна проекция

Когато с човешко око се погледне дадената по-долу картина, обектите на разстояние изглеждат по-малки отколкото близките обекти. Перспективната проекция показва обектите на разстояние по-малки от колкото са, за да осигури допълнително реалистична представа.

clip0117

Ограничения

Тези обекти не се изобразяват в 3D прозореца:

Текст;
Сложни стилове линии (специални стилове линии от библиотеката);
Сложни щриховки (специални щриховки от библиотеката);
Надписи.

Техническа информация

3D прозореца използва версия 1.5. на OpenGL (Open Graphic Library). Това е софтуерна библиотека, която „комуникира“ с вашата графична карта и прави възможно визуализирането на 3D изображения с лекота. Ако 3D прозорецът ви има проблеми, може да бъде полезно да откриете версия на OpenGL, която е инсталирана на вашата система. Обикновено тя се инсталира заедно с драйверите на графичната карта. За откриване на точната версия, използвайте софтуера “OpenGL Extension Viewer” от компанията Realtech. Може да бъде изтеглен от тук: http://www.realtech-vr.com/glview/download.php